|

Försäljnings- och leveransvillkor

Ravintorengas Oy

Dessa försäljnings- och leveransvillkor gäller för alla transaktioner mellan Ravintorengas Oy och konsumentkunder i onlinebutiken, per e-post eller per telefon.

1. Kontaktuppgifter till säljaren

Ravintorengas Oy
Kuusistontie 3, 29810 Siikainen
FO-nummer: 0222773-5
Telefonnummer: +358 2 5526601
E-post: herttua(at)ravintorengas.fi

2. Produktinformation och priser

Produktpriser och leveransavgifter visas i onlinebutiken eller kan erhållas från vår kundtjänst. De inkluderar tillämplig moms. Priserna gäller tills vidare. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna på produkter och leveranskostnader.

3. Beställning

För att beställa från onlinebutiken krävs ingen registrering. Produkter beställs online genom att lägga dem i din kundvagn och betala för innehållet i kundvagnen med hjälp av onlinebetalningstjänsten.

När du beställer online måste du ha läst och godkänt de vid var tid gällande beställnings- och leveransvillkoren. Vi förbehåller oss rätten att ändra innehållet i onlinebutiken och beställnings- och leveransvillkoren. De aktuella beställnings- och leveransvillkoren finns alltid tillgängliga i vår onlinebutik.

När du gör en beställning måste du också samtycka till att dina personuppgifter används för att möjliggöra behandling, leverans och andra åtgärder som är direkt relaterade till din beställning. Vår integritetspolicy finns på vår webbplats.

4. Leveranstid

Som regel skickar vi produkterna inom två hela arbetsdagar efter det att beställningen har gjorts. Vi har dock ingen garanti för leveranstiden.

För inrikes beställningar används Oy Matkahuolto Ab:s tjänst. Leveranstiden är normalt 1-3 arbetsdagar.

Leverantören för internationella beställningar är DHL International GmbH. Vid beställning kan kunden vanligtvis välja mellan två alternativ för leveranstiden, var och en med ett annat pris.

Vi ansvarar inte för leveransförseningar som orsakas av force majeure, förseningar som orsakas av tredje part utanför vår kontroll eller indirekta skador eller kostnader som orsakas av förseningar.

5. Leveransmetoder

I FINLAND:

Kunden har möjlighet att välja leverans via Matkahuoltos avhämtningspaket eller hemleverans. Detta väljs i samband med beställningen. Nätbutiken föreslår de närmaste avhämtningsställena enligt kundens adress, bland vilka kunden kan välja. Ibland omdirigeras beställningen till ett närliggande utlämningsställe av orsaker som ligger utanför vår kontroll.

Om beställningen innehåller flera paket kan den inte levereras till en paketautomat utan lämnas till närmaste Matkahuolto-utlämningsställe för kundservice.

Paket för avhämtning: 4,90 €/beställning

Hemleverans: 9,90 €/beställning

Leveranspriserna gäller för alla beställningar, oavsett beställningens pris, kvantitet eller vikt.

Gratis avhämtning är också möjlig från företagets lokaler i Siikainen (Kuusistontie 3, 29810 Siikainen) på vardagar
från 8-16.

UTVÄNDIGT:

Priset för internationella leveranser bestäms av följesedeln. Priset kommer att vara tillgängligt innan du betalar för din beställning. Priset inkluderar inte eventuella tullavgifter.

6. Betalningsmetoder

När du betalar för din e-handelsorder kommer du till Verifone-tjänsten, där du kan välja mellan följande betalningsalternativ: kortbetalning (Credit/Debit), betalning via internetbank eller betalning via mobilöverföring.

Verifone Finland Oy (0943819-9), i samarbete med banker och kreditinstitut, är betaltjänstleverantör för onlinebutiken.

7. Rätt till återlämnande

Returrätten gäller endast oanvända och oöppnade produkter i originalförpackning, som är lämpliga för försäljning. Returperioden är 14 dagar från det datum du tog emot varorna.

Om du vill returnera produkter, vänligen meddela oss i förväg, helst per telefon.

Om det finns ett fel i din beställning, vänligen kontakta oss antingen via telefon eller e-post så löser vi det.

8. Reklamationer och defekta produkter

Om du har några frågor om kvaliteten på den produkt du har köpt, vänligen meddela oss så snart som möjligt via telefon eller e-post. Behåll den felaktiga produkten, eftersom vi behöver batchnumret eller bäst före-datumet.

9. Oenighet

Alla tvister mellan kunden och Ravintorengas Oy regleras av finsk lag. Tvister skall i första hand lösas genom förhandlingar mellan parterna. Om förhandlingarna inte leder till en för parterna tillfredsställande lösning, skall tvisten avgöras i tingsrätten.

Konkurrens- och konsumentverket(kkv.fi) bevakar alla konsumenters intressen. I praktiken rekommenderas konsumenterna att i händelse av tvist kontakta konsumentrådgivningen, som också kommer att ge dem instruktioner om hur man vid behov tar ärendet till konsumenttvistnämnden.

För mer information om konsumentrådgivning: kkv.fi

Konsumenter kan också använda plattformen för tvistlösning online (ODR) för att lösa sin tvist(http://ec.europa.eu/odr).